Ігор Манн на Synergy Online Forum: Що робити зараз та як готуватись до нового світу?

22.04.2020
Дмитро Чепур
Ігор Манн на Synergy Online Forum: Що робити зараз та як готуватись до нового світу?

HUB 4.0 виступив інформаційним партнером Synergy Online Forum – одного з найбільших, масштабніших та представницьких заходів у Східній Європі. Ми будемо публікувати матеріали окремих спікерів, серед яких: Нассім Ніколас Талеб та «творець сервісу» Джон Шоул. Першим в нашому матеріалі буде Ігор Манн.

Ігор Манн – людина, яку називають «маркетологом №1» на пострадянському просторі, автор 24 книжок з маркетингу, співзасновник видавництва «Манн, Іванов та Фербер». У своєму виступі на Synergy Online Forum він констатував, що в реальному бізнесі залишились дві категорії бізнесменів: в кого вже немає грошей та ті, в кого щось залишилось. Але для всіх є домашнє завдання на період карантину.

Незалежно від категорії перебування, підприємці та ті, хто хоче лишитись у галузі підприємництва, зараз мусять дуже уважно проаналізувати свій бізнес (до речі, саме про це казав і Роман Гавриш із української агенції Aimbulance. Витяги з його лекції ми раніше публікували у нашому Telegram-каналі).

Для тих, хто не залишилось грошей, варіантом стануть терпіння, книжки та використання всіх наявних доступних можливостей (безоплатні пропозиції з усього світу у матеріалах «Карантин марафону» можна знайти на Facebook-сторінці HUB 4.0). Опція для щасливчиків із залишками грошей – інвестиції в розвиток компанії, який розпочнеться одразу після завершення карантину.

Незалежно від наявності чи відсутності коштів, експерт радить звернути увагу на наступні напрямки та елементи.

Персонал

  1. Перше, що треба зробити, це заспокоїтись власне підприємцю. Потім заспокоїти топів свого бізнесу та команду, і вже після цього – клієнтів та партнерів.
  2. Доведеться проаналізувати команду та попрощатись з співробітниками-«трієчками».
  3. Час для технологізації бізнесу: перевести все у хмарні сервіси, мінімізувати потребу в частих особистих зустрічах і, якщо є можливість, навчати менеджмент та співробітників. Для менеджерів – стратегічні цілі, для персоналу – тактичні навички, вміння та галузеві знання.
  4. Час для інновацій: подивитись все, що відбувається на вашому ринку, та знайти інноваційні продукти та рішення, які можна інтегрувати у бізнес з позиції підвищення ефективності.
  5. Поки є час, Ігор Манн радить використати технологією «бенчмаркетингу»: команда визначає компанію-лідера на своєму ринку та порівнює власну діяльність із діяльністю лідера – напрямок за напрямком, бізнес-процес за бізнес-процесом. На основі такого аналізу визначаються «зони росту» для бізнесу.

Позиціонування

Великої допомогою стане грунтовний та відвертий аналіз ситуації: чи варто взагалі саме вашому бізнесу реагувати на поточні події заради досягнення довгострокових маркетингових цілей та як саме розумно відреагувати, якщо відповідь схвальна.

Бізнес мусить дати нові відповіді на питання «Чому ми?». У ситуації, що склалась, конкурентними перевагами можуть бути: відмова здатись на поталу ситуації та наявність плану; надійність бізнес-моделі та безупинність діяльності; збільшена пропозиція відносно конкурентів.

Продукт

  1. Переглянути асортимент та визначитись, які товари можна і варто продавати онлайн, від яких взагалі можна відмовитись, а які потребують більшої уваги. Для цього Ігор Манн рекомендує використовувати VEN-аналіз – технологія розподілу асортименту на групи: Vital – життєво необхідні для бізнесу, Essential – необхідні та Non-Essential – другорядні.
  2. Саме час будь-якими методами звільнитись від залишків. Повна, абсолютна та безкомпромісна ліквідація.
  3. Можливість запропонувати ринку антикризові, соціальні, антивірусні продукти чи послуги – напрямок, в якому варто думати.

Ціна

  1. Антикризові ціни, знижки, спеціальні пропозиції. Все, що завгодно, заради утримання клієнтів, демонстрації надійності та виживання.
  2. Попрацювати із ціноутворенням: чітко розуміти всі складові кожної вартості (кожним співробітником) та внутрішня готовність до демпінгу.
  3. Мінімізація готівки будь-якими засобами.

Просування

Щоб не відбулось у світі, у країні, на вашому ринку чи у вашому житті, пам’ятайте головне: ніколи не зупиняйте маркетинг. Окрім випадків, коли ви не будете займатись цим бізнесом.

  1. Шукайте усі можливості для ведення маркетингової діяльності із мінімальним бюджетом, або взагалі без нього.
  2. Незважаючи на те, що карантин невдовзі скінчиться, все одно треба переводити маркетингову діяльність онлайн та вчитись поратись із форматами, умовами та аналітикою.
  3. Дуже уважно ставитись до повідомлень, які транслює бізнес. У час нестабільності на них направлена надмірна увага аудиторії.

Канали продажів

  1. Головний тренд цього часу – дезінтермідіація. Це означає максимально скорочення кількості ланок від виробника до покупця. Відмова від посередників, партнерів та підрядників, які впливають на збільшення ціни.
  2. Пошук нових каналів збуту, які затребувані часом та клієнтами. Гарний приклад – «безконтактна доставка», якщо все зроблено вірно.
  3. Продажі онлайн: ті, хто не має повноцінного інтернет-магазину, втрачають гроші та клієнтів.
  4. Максимальна підтримка: саме час приділити увагу службам підтримки та роботи із клієнтами.
  5. Продавати у компанії має кожний співробітник: це має стати результатом внутрішньої мотивації та навчання.

Клієнти

  1. Максимальна орієнтованість на клієнта та увага до кожного. Всі точки контакту мають бути проаналізовані «з нуля» та вдосконалені, щоб не «підбішувати» клієнта.
  2. Постійна та правильна комунікація із цільовою аудиторією. Не давати клієнтам нудьгувати без вашої компанії. Але, знов-таки, не «підбішувати».

 

Щоб отримувати більше інформації про бізнес, розвиток та технологій – підписуйтесь на нашу розсилку та долучайтесь у Facebook, Instagram, LinkedIn та Telegram.