10 причин розпочати і вести власний бізнес у коворкінгу

12.08.2020
Дмитро Чепур
10 причин начать и вести свой бизнес в коворкинге

Триває найбільший в історії людства експеримент з віддаленої роботи. Ті, хто залишився у бізнесі після локдауну, шукають альтернативу дорогій оренді та знаходять «гнучкі простори» – коворкінги.

Корпоративні замовники лише оцінюють перспективи переїзду, а от малий та середній бізнес вже приймає швидкі рішення. У період невизначеності та кризи важливо діяти.

При цьому, свої пропозиції розширюють компанії-оператори коворкінгів, які стали активно перетворюватись з «третіх місць», де можна попрацювати кілька годин, на повноцінні «віртуальні офіси» – простори, додаткові послуги у яких перевищують вартість власне робочих місць.

Тож чим «віртуальні офіси» відрізняються від своїх традиційних попередників?

1. Власний офіс не за всі гроші світу

В першу чергу, коворкінг – це про робочі місця у максимально гнучкому форматі. Можна працювати одну годину чи забронювати фіксоване робоче місце на місяць, існують погодинні абонементи та можливість обирати місця, існують різні варіанти – сидіти, або напівлежачи на пуфах, чи стоячи за популярними останнім часом standing desks.

До того ж, коворкінги, на відміну від традиційних офісів у бізнес-центрах, пропонують цілий ряд додаткових опцій: вода, чай, кава, печиво, принтери, ксерокси, сканери та інші функціональні дрібниці. Зокрема, канцтовари, які постійно губляться, є повсюди у цих локаціях.

2. Команда підтримки

Коворкінгом керує команда, яку підприємець, який орендує робоче місце, цілком може вважати за своїх помічників. Це й адміністратори рецепції, які зустрічають гостей та приймають кореспонденцію від кур’єрів, і системні адміністратори, які можуть допомогти з налаштуваннями техніки чи додатковими сервісами, і служба клінінгу, яка підтримує приміщення та робочі місця у бездоганному порядку.

3. Локація та транспорт

Специфіка бізнесу коворкінгів передбачає, що вони знаходяться у зручних місцях: недалеко від станцій метро, неподалік транспортних розв’язок, на перших поверхах будівель. Вони всі мають вивіску та навігацію – до них легко потрапити, як і орієнтуватись всередині.

Більшість коворкінгів, навіть знаходячись у бізнес-центрах, мають власні місяця на паркінгу, а також обов’язково встановлюють власну велопарковку.

4. Кімнати для переговорів «за запитом»

За необхідності, орендатори робочих місць можуть скористатись переговорними кімнатами, які пропонує будь-який коворкінг-простір. Умови використання можуть бути різними: від безкоштовних годин для кожного орендаря до фіксованої вартості для будь-кого.

У цих кімнатах все обладнано для зручності відвідувачів та їхньої ефективної роботи: плазми для демонстрацій, фліпчарти та папір із маркерами, системи кондиціонування для створення комфортного середовища.

5. Офіси на день

Окрім робочого місця, за яким може працювати засновник бізнесу, коворкінги пропонують послугу оренди офісу на день. Цей сервіс став особливо популярним після карантину: її часто замовляють команди, члени яких працюють вдома, для щотижневих зустрічей.

Малому та середньому бізнесу ця послуга буде корисна для координації зусиль команди, періодичних зустрічей з колегами та, як це іноді буває, щоб справити враження на потенційних партнерів чи інвесторів (можна також орендувати офіс для фотосесії на сайт). Також у цих офісах зручно влаштовувати одноденні брейншторми чи стратегічні сесії.

6. Додаткові послуги

Бізнес-модель коворкінгу передбачає максимально замкнуту екосистему, яку відвідувачу немає потреби залишати. Цей перелік послуг сформувався у попередній період «третього місця», коли до коворкінгів приходили люди, які хотіли працювати не вдома та не в офісі, і при цьому зберегти звичний комфорт.

Простори пропонують різні види харчування – вендингові автомати зі снеками та цілі ресторани, спортивні куточки та цілі тренажерні зали – із обов’язковими душовими, лаунж-зони з диванами на приставками і цілі кімнати відпочинку (трапляються навіть капсули для сну).

7. Бізнес-підрядники

Навколо кожного коворкінгу вибудовується мережа компаній-партнерів, що пропонують свої послуги підприємцям та компаніям-орендарям робочих місць. У більшості випадків ці компанії справді розуміють аудиторію коворкінгів, створюють вигідні пропозиції та, обов’язково, проходять відбір управляючою командою.

Так, у гарному коворкінгу можно отримати юридичний та бухгалтерський супровід, доступ до нотаріуса та агенцій перекладів, до служб кур’єрської доставки та зберігання документів, трапляються навіть відділи продажу на аутсорсі. Крім того, завжди є акційні пропозиції: від знижок на масаж до спеціальних пропозицій купівлі криптовалюти.

8. Конференц-зали для презентацій, конференцій та пітчів

Конференц-сервіс у коворкінгах розвивається за двома перспективними для відвідувачів напрямками: організація власних заходів та оренда залів. Перший – це гарна можливість для орендаря потрапити із суттєвим дисконтом на цікавий івент з відомими спікерами, яких непросто зустріти у повсякденному житті.

Другий – це  доступ до професійно обладнаних залів, у яких можна зібрати аудиторію та презентувати їй свій продукт чи бізнес. Чи взяти участь у профільній конференції ан правах не відвідувача, а співорганізатора: управляюча команда повідомляє про такі ініціативи наперед та запрошує орендарів коворкінгу до участі.

Більше того, коворкінги самі нерідко стають організаторами чи партнерами великих конференцій та заходів, пропонуючи резидентам безкоштовні квитки чи великі знижки.

9. Доступ до спільноти резидентів

Like-minded networking – одна з характеристик, що пояснюють ажіотажний попит на коворкінги у США: тут можна познайомитись з людьми, яких у протилежному випадку довелося б довго шукати, а які також відкриті знайомствам.

У коворкінгах зустрічаються програмісти та дизайнери, бухгалтери та перекладачі, репетитори та менеджери з продажів. Біля кулера чи кавоварки можна зустріти майбутнього співзасновника бізнесу, а у спортивному куточку чи лаунж-зоні – потенційного технічного директора.

10. Pet-friendly and child-friendly

Можливо, не найзрозуміліша причина обрати коворкінг в якості офісу, аде для надзвичайно великої кількості людей ці можливості важливі, особливо, у період локдауну, коли невідомо, чи відкриються школи, під загрозою закриття дитячі садочки, працювати з дому немає сил, а ведення бізнесу ніхто не відміняв.

 

Коворкінги з «хіпстерської» локації вже давно перетворились на самостійних гравців галузі підприємництва, постійно працюючи над переліком послуг, створюючи нові продукти та роблячи нові пропозиції. Незабаром вони візьмуть на себе ролі бізнес-акселераторів та бізнес-інкубаторів, допомагаючи створювати, розвивати та масштабувати компанії.