Як стратегія життєстійкості допоможе компанії в New Normal реальності

29.06.2021
Hub 4.0
Як створити соціальний проект і не втратити запал

Пандемія підкосила не лише підприємців. Ми всі зустрілися з непередбачуваним хаосом.Всі ці події зумовили виникнення поняття New Normal (нової нормальності).

Що ж таке нова нормальність?

Вперше термін був використаний фінансистами та консультантами на саміті G20 під час кризи 2008 року. 

New Normal про те, що суспільство після деяких подій і потрясінь вже не може бути таким як колись. 

Останні дані про наслідки пандемії коронавірусу для світової економіки такі:

  • Більш як 500 млн людей опинилися в стані бідності
  • Промислове виробництво зменшилося на 3-5%
  • Об’єм прямих іноземних інвестицій впав на 30-40%

10 головних ризиків, пов’язаних з пандемією

  1. Рецесія у світовій економіці 68,8%
  2. Ріст банкрутства та хвиля консолідації 56,8%
  3. Нездатність деяких сфер відновитися 55,9% (готелі, ресторани, авіакомпанії).
  4. Високий рівень безробіття, особливо серед молоді 49,5%
  5. Посилення контролю на транспортне пересування людей і товарів 48,7%
  6. Послаблення фіскальних позицій 45,8%
  7. Довготривалий збій світових поставок 42,1%
  8. Економічний крах ринків країн що розвиваються 38%
  9. Кібератаки та шахрайство з даними 37,8%
  10. Ще одна епідемія COVID-19 чи іншого  захворювання 30,8%

Зараз світова економіка в рецесії. Показники впали на 4,4%, в Україні на 7,2%.

У 2020 році в Україні 700 000 малих підприємств в секторі послуг закрилися, що призвело до втрати 4 000 000 робочих місць.

39% організацій відмовилися від офісу чи домовилися про перегляд умов оренди, 61% були змушені скоротити заробітну плату, 23% скоротили витрати на маркетинг і просування.

Кроки, які потрібно зробити компаніям в умовах нової реальності:

  1. Діяти швидко.
  2. Не економити на інноваціях.
  3. Дивитися в майбутнє.
  4. Генерувати ідеї. 
  5. Плекати команду.

В українських підприємців зараз гостро стоять два питання:

  1. Як відновити свої позиції?
  2. Як мислити та працювати по-новому?

Тому, яке з цих питань ви найчастіше задаєте собі чи своїм партнерам, є психологічне пояснення. Перше питання говорить про те, що ви дієте за  принципом мотивації уникнення, а друге принципом мотивації досягнень.

Людина з мотивацією «від» (уникнення) описує як буде погано, якщо ми цього не зробимо. Такі люди добре працюють аналітиками, критиками, контролерами. Вони добре розуміють, чого варто уникнути, але їм важко уявити, до чого прагнути.

Люди з мотивацією «до» (досягнення) вибирають мотивувати себе тим, як буде добре, якщо досягнути чогось.   

В новій нормальності працює лише мотивація «до».

Компанії, які пережили кризу, отримали посттравматичний ріст.

На етапі посттравматичного стресу, людина зависає в стані переживання своїх невдач.

Але довго затримуватися в цьому не варто. Потрібно переходити на етап посттравматичних дій:

  • Бути активними
  • Не боятися помилок
  • Креативити і творити

Це дозволить:

  • Покращити психічне здоров’я
  • Гнучко підлаштовуватися і реагувати
  • Стати більш стійким

Катастрофи наздоганяють тих, хто не бажає йти вперед і пізнавати нову реальність. А в новій реальності виживе саме життєстійкий бізнес.

Ознаки життєстійкості: 

  1. Чітка і ясна ціль існування
  2. Самосвідомість та регенерація
  3. Інтерактивність з навколишнім середовищем
  4. Обмежений термін життя

Принципи життєстійких компаній:

  1. Чуттєві до навколишнього середовища
  2. Висока самосвідомість
  3. Прогресивні та експериментальні компанії
  4. Сповідують принцип консервативного фінансування

Бізнес це живий організм, який проживає такі стадії:

  1. Новонароджений
  2. Юність
  3. Розквіт
  4. Стабільність
  5. Аристократія
  6. Полювання за відьмами
  7. Бюрократія
  8. Смерть

Життєстійкість компанії це здатність витримати стрес, відновити свій функціонал і знову ефективно заробляти в нових умовах.

Це не слідування новій ідеї, це абсолютно нова ментальна модель бізнесу.

Уявімо, що бізнес це живий організм. Отже, тут є сфера духовна, тілесна, інтелектуальна та емоційна.

Дух це цінності, цілі та ідеологія бізнесу.

Тіло Інфраструктура та ресурси (команда).

Інтелект організаційні процеси.

Емоції якість та рівень внутрішньої та зовнішньої комунікації,

Успіх у тому, щоб всі ці сфери розвивалися гармонійно.

Проаналізувавши ці сфери свого бізнесу, можна зрозуміти, яка сфера просідає і вчасно посилити її.

Нова нормальність — це нові цінності.

Цінності успішних компаній

  1. Командна робота
  2. Скорочення ризиків
  3. Увага до клієнтів
  4. Ініціативність та інновації

Цінності компаній середнього рівня

  1. Повага до вертикалі керівництва
  2. Справедливість до персоналу
  3. Підтримка керівника
  4. Складання бюджету

Нова нормальність це нові цілі. Передивіться ваші глобальні цілі. Можливо їх треба оновити.

Нова нормальність вимагає перетворювати мрії у цілі.

Резонність кожної цілі можна перевірити методикою SMART specific (конкретність), measurable (осяжність), achievable (досяжність), relevant (важливість), time bounded (термін).

Приклад

Технологія SMART для відділу продажів: «За 6 місяців збільшити кількість укладених договорів з новими клієнтами на 20% завдяки впровадженню скриптів продажів».

Перевіряємо:

  1. S (конкретність) робота проводиться з відділом продажів.
  2. M (вимірність) 20% від загального числа новіх клієнтів.
  3. A (досяжність) скрипти готові, залишилося навчити співробітників.
  4. R (важливість) збільшення прибутку компанії.
  5. T (термін) точно встановлений.